بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

اختتامیه پانزدهمین المپیاد فرش دستباف کشوری در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۶۳۴۲۹
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
اختتامیه پانزدهمین المپیاد فرش دستباف کشوری در مشهد برگزار شد
اختتامیه پانزدهمین المپیاد فرش دستباف امروز ۲۱اردیبهشت ماه با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۲۱ استان در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۲۱ اردیبهشت ماه، پانزدهمین المپیاد فرش دستباف کشوری در دانشگاه خیام مشهد برگزار شد. علی غفوری مقدم، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: پانزدهمین المپیاد کشوری فرش دستباف را امسال در مشهد داشتیم. این المپیاد هر سال در یک استان برگزار می‌شود. در همین راستا ابتدا المپیاد‌های استانی برگزار می‌شود و منتخبان به المپیاد کشوری راه پیدا می‌کنند و اکنون از ۲۱ استان ‌۱۵۰ نفر در این المپیاد که امروز اختتامیه و اعلام نتایج آن است، حضور دارند. 

وی افزود: منتخبان دانش‌آمو‌زان و دانشجویانی هستند که در این رشته تحصیل می‌کنند. راه‌یافتگان به المپیاد کشوری در چهار گرایش بافت، مرمت، طراحی و رنگ‌آمیزی شرکت کردند. آزمون تئوری در روز اول و آزمون عملی در روز‌های بعد آن برگزار شد. امروز هم که اختتامیه این المپیاد است و در رشته‌های مختلف نفرات اول و تا سوم انتخاب شدند و امروز اهدای هدیه به نفرات برتر صورت می‌گیرد.

غفوری مقدم یادآور شد: این المپیاد از این جهت اهمیت دارد که فرش دستباف به‌عنوان صنعت مطرح است و یکی از هنر‌های فاخر کشور ما محسوب می‌شود.
ما علاقه‌مندیم ضمن اینکه از تجربه‌ها و ظرفیت‌های بخش سنتی در توسعه تولید و صادرات فرش دستباف استفاده می‌کنیم، دانش‌آموزان و دانشجویانی که عمرشان را صرف این هنر می‌کنند نیز طرح‌های جدید و توجه به تقاضا و سلیقه مصرف‌کننده را در تولید فرش خود دخیل کنند تا در صادرات فرش هم موفق باشیم. بنابراین، المپیاد از این جهت بسیار ارزشمند است که استعداد‌هایی که در حوزه فرش دستباف هستند، در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی شناسایی شوند. ان‌شاءالله بتوانیم برای نخبگان و منتخبان در حوزه فرش دستباف امکاناتی را از لحاظ پرداخت تسهیلات یا اشتغال فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->